Het Haags Gemeentearchief heeft de afgelopen jaren een inhaalslag gemaakt met de digitalisering van onze meest geraadpleegde bronnen. Daarom worden de microfiches en systeemkaarten van deze bronnen gefaseerd verwijderd van onze studiezaal.

Een overzicht van de digitaal beschikbare bronnen en indexen vindt u in het bronnenoverzicht op deze website. In het Bronnenoverzicht vindt u per bron of index een uitleg, en de verwijzing naar het gedigitaliseerde materiaal. Bronnen en indexen worden gescand en ‘plat’ (doorbladerbaar) aangeboden. Wanneer mogelijk worden indexen doorzoekbaar beschikbaar gesteld.

De volgende 4 bronnen zijn niet meer op de studiezaal op microfiches in te zien:

Index Doop-trouw- en begraafboeken
Bevolkingsregister Den Haag
Burgerlijke stand Den Haag, Loosduinen, Leidschendam, Veur, Stompwijk en Voorburg
Notarieel archief Den Haag 1579 – 1842

U kunt deze thuis, maar eventueel ook op onze studiezaal doorzoeken via de aanwezige computers of via uw eigen laptop of tablet.

Loosduinseweg, oude studiezaal van het Gemeentearchief met microfiche-readers, Paul Kempff, 1990Loosduinseweg, oude studiezaal van het Gemeentearchief met microfiche-readers, Paul Kempff, 1990

Indexen en/of bronnen die niet digitaal beschikbaar zijn blijven uiteraard raadpleegbaar op onze studiezaal.
Twijfelt u of de bron die u wilt raadplegen nog op microfiche of al digitaal beschikbaar is, neem dan contact met ons op. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.