Beschikbare gegevens in het personenoverzicht

Het Personenoverzicht bevat gegevens uit verschillende bronnen en is vrij toegankelijk voor iedereen. U kunt eenvoudig zoeken op naam, plaats en/of bron. Meer informatie over hoe u zoekt en de verschillende bronnen, vindt u in het bronnenoverzicht.

Uw zoekacties: Ambtelijke kerngroep coördinatie wijkvoorzieningen

1319-01 Ambtelijke kerngroep coördinatie wijkvoorzieningen

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
1. Inleiding
In hun vergadering van 8 mei 1970 besloten burgemeester en wethouders een ambtelijke werkgroep in te stellen welke tot taak zal hebben de gemeentelijke bemoeiingen inzake de wijkvoorzieningen te coördineren, de onderlinge informatie ter secretarie en tussen de secretarie en de gemeentelijke diensten en bedrijven te bevorderen alsmede burgemeester en wethouders omtrent de zaken betreffende wijkvoorzieningen te adviseren. Tot lid van de werkgroep - die in het ínstellingsbesluit wordt aangeduid met 'kerngroep' - werd een elftal hoofdambtenaren van de secretarie benoemd. Ook werden contactfunctionarissen bij de gemeentelijke diensten en bedrijven aangewezen. Voorzover valt na te gaan kwam de werkgroep op 17 juli 1973 voor het laatst bijeen. Een besluit tot opheffing van de werkgroep is niet aangetroffen.
2. Inventaris

Kenmerken

Datering:
1970-1973
Beschrijving:
Inventaris van het archief van de Ambtelijke kerngroep coördinatie wijkvoorzieningen
Omvang in m¹:
0,125
Auteur:
C. Fijma
Openbaarheid:
Geheel openbaar
Archiefvormer(s):
Gevonden archiefstukken
Uw zoekterm komt voor in de titel en/of de kenmerken van deze archieftoegang.