Goed nieuws! Vanaf donderdag 20 mei 2021 is onze studiezaal weer op afspraak geopend. Nog steeds met een aangepaste dienstverlening, voor uw veiligheid en dat van onze medewerkers.  welkom

Naar aanleiding van de op 17 mei bevestigde versoepeling van de maatregelen tegen het coronavirus is onze studiezaal vanaf donderdag 20 mei weer geopend op afspraak. Hieronder leggen we uit waar u voor en tijdens uw bezoek rekening mee moet houden. 

Waar moet u rekening mee houden? 

Bezoek op afspraak

  • We werken op afspraak.
  • Kom zoveel mogelijk alleen.
  • We raden u aan uw eigen laptop, tablet, telefoon en/of camera mee te nemen, zodat u geen gebruik hoeft te maken van de apparatuur op de zaal, en zelf opnamen kunt maken.
  • Neem een geldig legitimatiebewijs mee.
  • Geeft u bij de ingang van het Stadhuis aan dat u een afspraak in de studiezaal van het Haags Gemeentearchief heeft.
  • Onze ingang is verplaatst naar de zijkant bij de voormalige Kavelwinkel (de deur bij de wenteltrap). Dat is vanuit het Atrium aan de rechterkant van de studiezaal.
  • Stukken worden op gescheiden plaatsen aangeboden en ingenomen. Hoe dit concreet vorm heeft gekregen ziet u bij uw bezoek.
  • U kunt uw meegebrachte lunch helaas alleen buiten het stadhuis opeten. Het is nog niet toegestaan om in het Atrium plaats te nemen. U kunt wel terecht bij de horeca in het stadhuis.

Hygiënemaatregelen

  • Reinig bij binnenkomst, vertrek en na een tussentijds toiletbezoek uw handen met het desinfectiemiddel dat klaarstaat.
  • Houd 1,5 meter afstand van andere bezoekers en onze medewerkers.
  • U kunt gebruik maken van het openbare toilet in het Stadhuis.
  • Hoest en nies in uw elleboog en gebruik papieren zakdoekjes, zoals het RIVM adviseert.
  • Kom niet langs als u last heeft van symptomen die wijzen op mogelijke besmetting met het coronavirus.

Maak uw afspraak

U kunt vanaf 19 mei weer een afspraak maken voor uw bezoek aan de studiezaal via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Zorg daarbij dat u de volgende informatie aan ons doorgeeft :

  • Op welke datum u langs wilt komen.
  • Op welk telefoonnummer u bereikbaar bent.
  • Voor welke archief- en inventarisnummers u komt. Dan kunnen wij deze alvast voor u klaarleggen.
  • (Aanvragen voor de bibliotheek kunt u bij uw bezoek op de zaal doen).

Een archiefmedewerker neemt, als dat nodig is, contact met u op om te vragen of we u ook op afstand kunnen helpen.

Let op:

  • Als u vóór 12:00 uur een afspraakverzoek indient voor de volgende dag, dan kunnen wij die inplannen. Verzoeken na 12:00 uur voor de volgende dag kunnen we helaas niet garanderen.
  • U ontvangt van ons altijd een afspraakbevestiging per e-mail. Heeft u geen bevestiging ontvangen, dan hebben wij geen afspraak kunnen vastleggen. Neemt u dan nogmaals contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of telefoonnummer (070) 353 70 13.

Onze reguliere openingstijden zijn van dinsdag t/m vrijdag van 09.00 - 17.00 uur.

Wat doen we nog meer voor uw veiligheid?

  • Bij binnenkomst ontvangt u van ons een korte uitleg over de maatregelen en procedures.
  • Met duidelijke bestickering helpen we u om 1,5 meter afstand te houden.
  • We plaatsen waar nodig instructies om iedereen te wijzen op de huisregels en medewerkers bewaken deze ook.
  • De studiezaal houden we goed schoon en waar nodig zijn desinfecterende middelen voor bezoeker en medewerker beschikbaar.
  • Het maximaal aantal bezoekers dat tegelijkertijd op de studiezaal aanwezig mag zijn, is dertien.
  • Onze balie is voorzien van plexiglas.

Meer informatie over uw bezoek

Vragen?

Heeft u niet gevonden wat u zocht?  Neem dan contact met ons op.